6. Vánoce pro nás i zvířátka

KDE? aneb kam půjdeme…

Čakovice – kam nás nohy a demokracie povede. Na každé křižovatce rozhoduje jiný žák, kterým směrem se vydáme dál. Dnešní velký úkol pro skupinu je, abychom v určený čas došli k ozdobenému stromčku před čakovickým zámečkem. Tam společně oslavíme Vánoce.

JAK? aneb co budeme dělat…

Navázání na předchozí setkání

Na začátku dnešního setkání dostanou žáci mapu celých Čakovic a bude jejich úkolem se co nejlépe zorientovat a naplánovat si cestu.

Společná aktivita: krmení ptáčků

Popis: chceme oslavit Vánoce i se zvířátky a trochu jim v zimě přilepšit
Pomůcky: slunečnicová semínka, krmení pro ptáčky
Pravidla: Děti mají za úkol projít Čakovice a naléz nejméně pět krmítek pro ptáčky, do kterých nasypeme slunečnicová semínka a další krmení pro ptáčky. Pokud žáci nenajdou dost krmíte a neobdarují ptáčky, nebude možné, aby sami dostali vánoční dárečky :-).
Na začátku dnešního setkání si určíme čísla a postupně podle čísel bude na každé křižovatce rozhodovat žák, který je na řadě, jakým dalším směrem půjdeme krmítka hledat.

Společná aktivita: dárečky pro dětičky

Popis: poté, co jsme přilepšili ptáčkům oslavíme si své Vánoce
Pomůcky: vánoční dárečky pro dětičky
Pravidla: Pod vánočním stromeček mají dětičky připravené vánoční balíčky, na kterých je jmenovka napsaná pomocí morseovy abecedy. Když si děti najdou svůj dáreček, mohou si ho rozbalit 🙂

Individuální hra: vánoční dárek

Pomůcky: dvě zabalené krabice – v jedné jsou předměty, které vydávají chrastivý zvuk; ve druhé není nic, tudíž nevydává žádný zvuk
Pravidla: Sedneme si s dětmi do kroužku a postupně pošleme dvě zabalené krabice. Každý žák si ji může prohlédnou, zatřást s ní, poslechnout si, co je v ní. Následně proběhne diskuze, během které se budou snažit děti uhádnout, co je v krabicích. Záleží jen na nich, jak daleko zajde jejich fantazie a představivost 🙂 můžeme poté dárečky společně rozbalit, ale také můžeme tuto otázku nechat nezodpověznou :-).

Vyrábění, tvoření: prskavkové obrázky

Pomůcky: prskavky, svíčky, zápalky
Postup: Na bezpečném místě (po poučení žáků o bezpečnosti) zapálíme několik svíček, od kterých si mohou zapálit své prskavky a následně mohou dle své fantazie malovat do vzduchu světelné obrázky právě pomocí prskavek. Pokusíme se pokusy žáků vyfotit, a poté si je v teple společně prohlédneme.