8. Pojďte pane, budeme si hrát…

KDE? aneb kam půjdeme…

Tentokrát nebudeme cestovat nikam daleko, zůstaneme v Čakovicích a vydáme se do zámeckého parku, kde si zahrajeme několik her.

JAK? aneb co budeme dělat…

Společná hra: Eggball

Pomůcky: dvě syrová vajíčka
Pravidla: skupina vytvoří kruh velmi blízko u sebe a dostane jedno vajíčko – jejich úkolem je předávat si vajíčko po obvodu kruhu. Jakmile vejce bezpečně oběhne celé kolo, všichni udělají jeden krok dozadu a úkol se opakuje. Skupina se snaží udržet vajíčko nerozbité, a přitom mít členy co nejvíce vzdálené od sebe. Až vejce spadne na zem a rozbije se, spočítáme, kolik kroků (kol) proběhlo. Úkol ještě jednou opakujeme a pokusíme se překonat předchozí pokus.

Společná hra: Výměna identity

Pomůcky: /
Pravidla: každý si vymyslí jednu větu o sobě, kterou se bude ostatním představovat (příklad: Jsem Terezka a každý den nosím jiné náušnice). Děti se následně volně pohybují po prostoru, a když se s někým potkají, tak si podají ruce, představí se svými identitami, a poté si je vymění. Při potkání dalšího člověka se představují již svým novým já. Po určeném limitu se hra zastaví a úkolem dětí je získat zpět svou identitu. Jakmile najdou člověka, který se představuje jejich já a vymění si osobnosti, odcházejí ze hry. Podaří se všem najít se zpět? 🙂

Společná hra: Příšery

Pomůcky: /
Pravidla: Děti se budou snažit stavět monstra ze svých těl. Dostanou instrukce, kolika končetinami nebo částmi těla se má jejich příšerka dotýkat země (např. 4 nohy, 2 ruce, 1 hlava) a v určeném časovém limitu musí vytvořit monstrum, které bude složeno ze všech účastníků, všichni se budou sebe navzájem dotýkat a budou splněné podmínky končetin či jiných částí těla na zemi.

Společná hra: Běh v limitu

Pomůcky: nějaký věc pro každého běžce, stopky
Pravidla: každý si vybere nějakou svou věc, kterou si pozná (může se jednat např. o šišku, kámen, šátek, láhev na pití…) a v určeném limitu (5 sekund až např. minuta) musí běžet po cestě co nejdál, věc položit na zem a zase se vrátit. Pokud se nevrátí do určeného limitu, jeho pokus se nezapočítává. Vyhrává ten, kdo má svou věc co nejdále a v limitu doběhl zpět na start.

Společná hra: Závod stonožek

Pomůcky: označení startu a cíle
Pravidla: žáci vytvoří dvě skupiny a postaví se do zástupu za sebou. Roztáhnou nohy a protáhnou mezi nimi svou pravou ruku, přičemž levou rukou chytí dítě stojící před sebou. V tomto útvaru se pokusí doběhnout k vyznačenému místu a zase zpět na start dříve, než druhá skupina stonožek 🙂 Můžeme opakovat několik kol a vyměnit soutěžní družstva.

Společná hra: Tajná čísla

Pomůcky: papíry s trojmístnými čísly, lepenka, papíry, tužky, stopky
Pravidla: Každý má na zádech přilepený papír, na kterém má napsané trojmístné číslo. Všichni hráči pak dostanou papír a tužku a jejich úkolem je zapsat si co nejvíce čísel ostatních, a přitom se musejí snažit, aby si jejich číslo zapsalo co nejméně ostatních hráčů. Po skončení předem domluveného limitu sečteme půusové a mínusové body a určíme tak vítěze.

Společná hra: Zápasy plameňáků

Pomůcky: /
Pravidla: Děti se rozdělí na dvojice, postaví se na jednu nohu a před sebou na prsou zkříží ruce. V tento moment se stávají plameňáky a úkolem každého je donutit svého soupeře, aby se postavil na obě nohy dříve než on sám. Vítězem se stává ten, kdo bude mít tři vítězství v pěti zápasech.

Individuální hra: hry určující vítěze

Pomůcky: pravidla her napsaná na papírech (zabalené do ruliček a svázané mašlí)
Pravidla: Položím rychlou otázku týkající se naší skupiny, uplynulých setkání nebo související s aktuální situací (jaký je den/datum, co bylo dnes k obědu ve školní jídelně…). Ten, kdo jako první správně odpoví má možnost vylosovat ruličku a přečíst ostatním pravidla hry, která se momentálně bude hrát.